Ledenavond dinsdag 21 mei 2024 met een lezing door mw. Margareth Hop over “Een tuin voor het nieuwe klimaat”

Zijn er geen hittegolven en recorddroogten, dan zijn er wel plensbuien: Nederlandse zomers worden extremer.
Hoe bereid je een tuin voor op dit nieuwe klimaat? Het liefst met planten die zichzelf kunnen redden,
maar wat zijn soorten, die bestand zijn tegen langdurige droogte en hitte?
Welke planten kunnen tegen tijdelijk onder water staan en komen van pas als de regenpijp afgekoppeld wordt?.
Gelukkig blijken veel bekende tuinplanten echte klimaatkanjers te zijn en ze leggen ook nog CO2 vast.
Met de goede plantenkeus en met simpele tips voor het inrichten van de tuin is overlast te verminderen en werk te besparen.

Beplantingsdeskundige Margareth Hop vertelt met veel voorbeelden over hoe dat eruit kan zien:
een aantrekkelijke tuin, klaar voor het nieuwe klimaat.

Aanvang: 20.00 uur. Zaal open: 19.30 uur

Leden gratis toegang (op vertoon van de ledenpas)

Verfijn resultaten

21 May